onsdag 9 januari 2008

Har jag otur eller?

Jag tycker ofta att grejer jag köper går sönder eller inte alls motsvarar mina förväntningar. Är det jag som är kräsen, har jag otur eller är det bara oerhört kass kvalitet på grejer nuförtiden? Ett par strumpbyxor jag köpte på Lindex var sydda med ena benet åt fel håll, på ett annat par från samma ställe är ena benet 1 dm längre än det andra. En polo från HM är det två hål i. Likadant med en klänning från Indiska. Ok, det är inga dyra prylar jag köper men de ska väl hålla mer än bara några månader? Höll på att glömma vår julklapp - en Wassermaxx - som enligt bruksanvisningen ska räcka till 60 liter kolsyrat vatten men vår kolsyrepatron tog slut efter ca 3 liter... Det svar jag fick när jag ringde Expert var att Wassermaxx inte skickar med fulla patroner när man köper en kolsyremaskin. Nähä, men man kanske skulle kunna räkna med en halvfull patron åtminstone?! Nä, det här duger inte. Jag ska gå på reklamationståg i dagarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej bästa systern!

Åhh, Sigge Bus är ju bara för söt! Undrar om han tror att han bor i ett päronhus? Vad tror du?

Måste säga att jag tycker att det är konstigt/knäppt/ockeranda att inte förse Wassermaxxen med en full patron. Det minsta man kan begära är väl i alla fall att de informerar kunden om att man måste köpa till patroner. Öhhhh ...

Camilla sa...

Visst är det helt sjukt dåligt! Jag ska ta med patronen och reklamera dyngan. Sen får väl Expert köra lite påtryckning på Wasswermaxx om de vill. =)

Anonym sa...

Låter klokt!