onsdag 4 juni 2008

Färdigläst x 2



Nu har jag äntligen lyckats läsa ut Svart stig. Inte äntligen som i vad skönt att den är slut utan äntligen som i att jag har tagit mig tid till att läsa. Har lite svårt att ge den ett omdöme eftersom det gick så oerhört lång tid mellan gångerna jag läste. Hann liksom glömma bort vad jag läst innan... Men den var helt klart godkänd. Har hört flera som sagt att detta är hennes bästa. Jag håller inte med - tycker att den första, Solstorm, var bäst. Den andra, Det blod som spillts, gillade jag inte alls.

Eftersom jag varit magsjuk har jag inte gjort mycket annat än legat i sängen och ammat och läst. Så nu har jag inte bara läst ut Svart Stig utan även Bitterfittan av Maria Sveland. Den var... bra på sina ställen, provocerande (inte i positiv bemärkelse) på andra ställen och emellanåt lite tänkvärd.

Nu slänger jag mig över nästa bok Barbara Voors - Mina döttrars systrar

Inga kommentarer: