måndag 28 juli 2008

Mera djur

När vi skulle tömma silen* till poolen i morse låg det en groda där i. Har aldrig funderat särskilt mycket över grodor men idag insåg jag att jag tycker dom är rätt äckliga. Mannen verkade inte heller tycka att det var helt mysigt. Vi stod och velade ett bra tag över vem som skulle få den härliga uppgiften att stoppa ner handen några millimeter ifrån grodan och ta upp silen. Tuffade till mig nån sekund och sa att -Nu grejar jag det här. Just då kom en geting och snurrade runt mina ben och jag blev lite paralyserad. Det blev mannen som till slut var den modigaste av oss. Får se vilka härligheter som väntar i silen imorgon. Mycket spännande liv här på landet. ;-)

*En liten korg som samlar upp allt skräp i poolen. Det brukar ligga horder av insekter i den.

Inga kommentarer: