lördag 20 september 2008

Lättlurad?

När det gäller bilar är jag helt lost.

Igår lämnade vi in bilen på verksta'n. Efter några timmar ringde de och sa att den var klar. De hade bytt ut batteriet som var gammalt. En nätt liten summa på 1500 kronor. Och jag som tagit reda på att ett batteri kostar ca 500 kronor kände mig lite lurad. Känslan av att det är lätt att lura mig för att jag dels är helt okunnig och dels är tjej kunde jag inte skaka av mig.

Efter lite research insåg jag dock att byte av batteri kostar ungefär så mycket.

Så nu känns det bättre tills nästa gång vi måste lämna in bilen.

2 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Jag hämtade ut min igår också från servive och byte av bromsar fram och bak. 5000 kr... roligare utgifter kan man ju ha...

Camilla sa...

solrosfrö: betydligt mycket roligare.