torsdag 16 oktober 2008

Så kan det vara ibland

SatsBaby-pass är superbra om bebisen ligger på mattan framför en och jollrar eller nåt. Idag jollrade inte Stella.

Vi hade väl hunnit knappt halva passet när lilltjejen började knorra lite. Jag tog upp henne och kramade och la sen ner henne igen. Tog fram alla leksaker jag hade med mig. Men det dög inte. Hon ville minsann inte ligga på golvet med tråkiga gamla leksaker.

Knorrandet övergick så smått i gnäll. Lite fruktpuré trodde jag skulle göra susen. Det gjorde den också, tills den var slut. Då var det lite mer gnäll. Jag tog upp henne igen och försökte så gott det gick att hänga med i passet. Gjorde lite tafatta steg brevid stepbrädan. Vågade ju inte gå upp på brädan med Stella i famnen - tänk om jag skulle snubbla.

Lilltjejen somnade i min famn och jag la ner henne igen. Det skulle jag inte ha gjort! Hon vaknade och blev jätteledsen.

Jag gav upp och lämnade passet.

Hoppas det funkar bättre på tisdag.

2 kommentarer:

No-one sa...

Du försökte i alla fall! Well done.

Camilla sa...

pixalexia: ja, det gjorde jag ju. det har gått så himla bra de andra gångerna så jag var inte inställd på det bara. :)