fredag 12 december 2008

Färdig


Nästan varje kväll sedan jag började med "Flickan som lekte med elden" har jag lagt mig lite tidigare än vanligt för att hinna läsa lite. Det har slutat med att jag vid 12 - halv ett tvingat mig själv att lägga ifrån mig boken.

Nu är den utläst. Och ja, vad kan man säga? Stieg Larsson var en mästare på att skriva. Det blir aldrig tråkigt, fånigt, tomt eller banalt trots att han har ett enkelt språk. Men det är väl oftast det enkla som är svårt att skriva?! Den här andra delen är precis lika bra som den första tycker jag. Spännande så det förslår.

Hoppas pappa har läst ut "Luftslottet som sprängdes" tills imorgon. För då lånar jag med mig den hem.

2 kommentarer:

No-one sa...

Jag gillade alla tre jättemycket, men tyckte tredje och sista delen var bäst :)

Camilla sa...

pixalexia: vad härligt att jag har den kvar då. :)