måndag 22 december 2008

Julefrid?

Igår var ingen bra dag. Vi vaknade på fel sida allihop utom Sigge, som var glad för oss alla istället. Han hade dessutom energi för oss plus några till vilket resulterade i att han sprang rätt många rundor här hemma. Det i sin tur gjorde grannarna sura så de bankade i elementen. Kan ju säga så här; det bankandet gjorde varken mig eller maken på bättre humör. Kom upp och ring på om ni vill nåt eller låt bli! Vi kan inte binda fast barnen och dessutom var klockan över 10!

Inte ens det fina vädret gjorde oss gladare. Men vi var ute en liten sväng iallafall.

Dagen avslutades med att maken upptäckte att bilen inte gick att starta. Batteriet var urladdat. Jag insåg att det var mitt fel som glömt att släcka en liten lampa inne i bilen sist vi åkte. Det var droppen. Jag gick och la mig och tänk - idag känns allt mycket bättre.

Sötaste systern kommer dessutom ikväll och hjälper oss få igång bilen.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Vissa dagar går allt bara åt h-vete. Det är som en ond cirkel. Skönt att allt känns mycket bättre idag. kramar!

Camilla sa...

miss ud: skönt att det allt som oftast känns bättre dagen efter iallafall, annars hade jag nog inte stigit ur sängen idag. kram kram

No-one sa...

Låter inget vidare, hoppas kvällen och resten av julhelgen blir gårdagens motsats!

Camilla sa...

pixalexia: det hoppas vi! och tror! :)