söndag 15 mars 2009

Tusen känslor på en och samma dag

Hade vänner på middag i fredagskväll.

Jag fixade och donade halva dan. Vid kvart i fem var jag så irriterad och stressad. Stella satt på golvet och bara skrek för att hon ville bli buren. Sigge stod och "diskade" så att hela köket blev blött, typ. Ringde mannen och sa att det här är sista gången vi har middag en fredag.

Sen kom mannen hem och jag var lite lugnare.

Kvällen var fantastisk! Vi kom i säng alldeles för sent och barnen vaknade alldeles för tidigt. Som vanligt.

2 kommentarer:

tant t sa...

Varför stressar man så mycket inför en middag...?! Jag är precis som du beskriver det...men önskar att man bara kunde vara lite cool o ta det som det kommer. Huvudsaken är ju att det blir trevligt, å det blir det ju oftast :) KRAM

Camilla sa...

tant t: jag vet inte... å ändå tycker jag att jag blivit liiite bättre sen jag fick barn. av den enkla anledningen att man faktiskt inte hinner hur mycket som helst. kram tillbaka!!