söndag 16 augusti 2009

Filmerna


The hangover var en av de galnaste filmer jag sett på länge. Jag skrattade hysteriskt emellanåt. En av karaktärerna är så sjuk att jag till slut skrattade bara jag såg honom.

Vicky Cristina Barcelona
började helt fantastiskt. Jag blev alldeles tagen och bara satt och njöt. Till och med berättarrösten funkade. Men tyvärr blev jag lite besviken på slutet. Det kändes lite avhugget och utan finess. Kan funka i vissa filmer men här blev jag bara frågande; vad ville man säga, egentligen?

Jag som annars inte är så förtjust i Penelope Cruz blev alldeles till mig. Det är ju exakt såna här roller hon ska ha! Lite neurotisk, spansktalande, något sliten med ciggen i mungipan. Lägg därtill sotade ögon och rufsigt hår. Shit, vad snygg hon är! Och en alldeles fantastisk skådis.

Ett litet ps: Javier Bardem är ju rätt het. Kunde man inte tro när man såg honom i No country for old men.

3 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Åh vad skönt att höra någon annan som inte är översvallande om Vicky Cristina Barcelona. Jag tycker Cruz var bra, i övrigt är det en av dom sämre Woody Allen-filmerna tycker jag. Den är alltför genomskinlig, Scarlett är Woody och det är för simpelt och tråkigt. Jag blev besviken.

No-one sa...

Tack för tips - nu vill jag se The Hangover. Dock älskade jag Vicky Christina Barcelona. A lot :)

Camilla sa...

mikaela: jag blev inte besviken men det var väl för att jag inte läst så mycket om den innan. :)

alexia: tycker alltid det är lite jobbigt att prata bra om en film. vill inte att nån annan ska få för höga förväntningar. men jag hade roligt, hoppas du också får det! :)