tisdag 1 september 2009

A minor problem

Jag har ett litet dilemma. Jag skulle vilja ha ett par kängor i svart skinn, som är lite slitna, helt släta och med rundad tå. Snarlika dessa från Whyred (fast svarta då).



Problemet är att om jag skulle köpa ett par sådana kan jag inte ha dem på jobbet (blir lite jobbigt om en kund undrar vad jag har för skor). Således försöker jag nu att hitta ett par kängor ur vårt eget sortiment. De jag hittar är jättefina men inte riktigt vad jag egentligen hade tänkt mig. Nu är frågan om jag ska tänka om eller helt enkelt lägga det där med kängor på hyllan.

8 kommentarer:

Linda K sa...

fråga 1: FÅR du inte ha andra skor än de som finns?
fråga 2: får du en massa bidrag för att köpa skor från jobbet?

*lite anfådd*

Fru Choklad sa...

Köp båda! De svarta tycker jag var jättesnygga så de skulle jag personligen valt, men gillar du båda så kan du ju tänka som så att du kan ha ena paret på jobbet och de andra på fritiden. De kommer ju att hålla mycket längre då, så det blir ju nästan en ekonomisk vinst att köpa två par på en gång. (Shoppinglogik.)

Miss Upsey Daisy sa...

Vad svårt. Men jag tror jag plankar LindaKs inägg rakt av. För jag är med nyfiken!

Annie - PD sa...

Jag gillar bägge paren även om de är olika kängstilar... :)

Mikaela de Ville sa...

Åh svårt, och en ack så viktig fråga, vi pratar skor min vän, vi pratar skor! :o)
Jag tycker att Whyredskon är finast tyvärr. Fel svar, men den är mer... användbar känns det som. För alla utom för dig då som inte får ha den på jobbet...
Den andra är fin den med, men mer finfin liksom. Hej-jag-är-en-vanlig-arbetskänga-som-klätt-upp-mig typ. Inte fel, men inte snyggare än naturliga-här-är-jag-ta-mig-för-den-jag-är-kängan från Whyred.
Haha, en amatörpsykologisk personlighetsutvärdering av två par skor. Jag är trött!
Godnatt!
KRAM!

Camilla sa...

linda k: svar 1: det är inte uttalat att jag inte får ha några andra skor men personligen tycker jag inte att det känns bra att ha det.

svar 2: vi får ett bidrag per säsong att ta ut personalskor för. inga jättesummor men ändå.

fru choklad: bra logik där! får se hur jag gör.

miss ud: se ovan.

annie: väldigt olika stilar men fina båda, jag håller med.

Camilla sa...

mikaela: trött men satte huvudet rätt på spiken. bra! jag ska inte ha dom! men du morsan, ska inte du sova nu? :D kraam

Anonym sa...

Ja ett par fina kängor är du värd!
Såg ett par andra från whyred på www.grandpa.se som var med kilklack..kanske funkar bättre på jobbet!

Kram
V