söndag 22 november 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Minna att berätta 10 saker om mig som ni kanske inte vet. Så here goes:

1. Jag har spelat handboll och varit handbollstränare.

2. Jag älskar att resa och har gjort två långresor på 9 månader vardera. Den ena till sydostasien/Australien och den andra till Syd- och Mellanamerika. Nu drömmer jag lite om att bo och jobba utomlands några år.

3. Jag klämde fingret i kassaskåpet på jobbet för några år sen. När jag kollade på fingret sekunden efter så minns jag att jag tänkte; det här kan inte vara mitt finger, fingertoppen sitter ju inte där den ska. Sen började det blöda och göra superduperasont. Sen svimmade jag. Detta leder mig in på nästa punkt.

4. Jag gillar inte blod.

5. Jag har blivit rånad. I Honduras. Blev bara av med ca 200 kronor men rånaren ville även ha min ryggsäck (där jag hade min systemkamera) så jag började diskutera med honom! Så här i efterhand fattar jag inte hur jag tänkte. Förmodligen lade hjärnan av i samma stund som jag såg pistolen.

6. Jag var hårmodell en gång. Det resulterade i knallrött hår, 2 mm kort lugg, rakat hårfäste på höger sida. Jag var INTE snygg. Grät flera dagar efteråt. Som tur var åkte jag utomlands efter någon vecka och var borta länge. Men jag använde keps varje dag i säkert två månader. Första och enda gången jag har slitit ut en keps.

7. För flera år sen bestämde jag mig för att bli fotograf. Gick en ettårig fotoutbildning. Och fick sedan jobb som barnfotograf. En sån som åker runt på varuhus och plåtar barn på löpande band. Det var ju inte riktigt det jag hade i åtanke från början. Pallade i ett halvår sen la jag den karriären på hyllan.

8. Tycker att det är ångestframkallande att jag fortfarande inte vet vad jag vill bli när jag blir stor.

9. Jag var lite småkär i Börje Salming när jag var runt 20. Såg honom på stan och var bara tvungen att ta hans autograf fastän det betydde att jag fick stå och trängas med små barn. :O

10. Jag är ganska klantig och osmidig.

Jag skickar vidare utmaningen till Manda, Tant T och Frida.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej goaste Camilla, befinner mig i Rom och kom att tanka pa vara italienskstudier for over hundra are sedan. Har ar varmt, sakert 25 grader, och vi upplever en massa kul saker med barnen. Vi aker hem igen i morgon efter fem intensiva men roliga dagar. Vad fin du blev i haret!!! Kram, Mia S med familjen

tant t sa...

Oj...wow, tack :) Den måste jag suga på lite ;)

Mikaela de Ville sa...

Hehe, har en sisådär tio saker jag skulle kunna tillägga på den där listan! ;o)

Camilla sa...

mia: men hej!!! som jag har tänkt på er! tänkt att gratta både s och e och sen glömt bort. den där hjärnan man har håller på att bli överhettad tror jag, för den funkar inte som den ska. rom låter inte alls fel. kram till er alla!

tant t: gör så. ;)

mikaela: och säkert mer än så. ;D

Frida sa...

Åh, jag har för lite energi för utmaningar just nu, men jag ska försöka komma på nåt bra framöver.