torsdag 25 februari 2010

Genomtänkt strategi


På mindre än en vecka har jag fått 3 mail från Ellos med "superrabatter". Två erbjudanden med 50 % rabatt och ett med 40 % rabatt. Jag började glatt kolla efter en baddräkt eftersom min gamla har förpassats till soporna. Hittade en fin Adidas, men när jag kom till kassan drogs det ingen rabatt. Jag gick tillbaka och läste det finstilta. Och där stod det rätt mycket;

*Erbjudandet gäller vid nybeställning om minst 200,- (efter avdragen rabatt), på dyraste varan av kläder, skor, accessoarer, hemtextil, inomhusbelysning eller mattor, ur Ellos sortiment 2010, t o m 2010-02-27, max en gång/hushåll. *Kan ej kombineras med/användas på andra rabatter, andra erbjudanden, varor från Catalog Outlet, varumärkena: Esprit/edc, Adidas, Nike, Puma, Levis, Reebok, Zara Home och Zara Home Kids, ”Bästa pris”- produkter, Ellos resor.

Smart drag där, Ellos. Jag lockades att handla fastän jag inte fick någon rabatt.

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Jag känner till det där...

y_. sa...

Det där är alls inget smart drag, eftersom det ger negativa effekter, som ett växande missnöje, vilket kan få oanade proportioner i dagens samhälle när social media idag är världsomspännande. Det börjar med ditt blogginlägg, syster - och kan sen bli ett riktigt stort orosmoln, och Ellos inser att de skjutit sig själva i foten. Payback kallas det. Otroligt dålig strategi! Tydlighet och transparens gentemot kunderna är det som gäller. Sorgligt att de inte vet det.

Camilla sa...

osloskånskan: jag blir nästan lite irriterad på mig själv.

y: du har rätt. men det är ju ändå mig själv jag har att skylla. det var ju inte så att de inte hade skrivit vilka förbehåll som fanns.