torsdag 7 oktober 2010

Norr om stan och jag är inte kompisar


Det märks att jag inte är riktigt van att vara ute i kommunaltrafiken. Imorse skulle jag åka till Rotebro för att gå en Första hjälpen och brandutbildning.

Jag kom till Centralen i god tid och hörde en mansröst börja ropa ut i högtalarna; trafiken mellan Centralen och Sundbyberg är inställd.

Jag blev lite stressad och ringde kollegan som jag skulle möta upp. Talade om att vi var tvungna att ta t-banan till Sundbyberg. Vi trängde oss ner mot t-banan och stod där ett tag. Jag tänkte sen att det kunde vara bra att kolla upp om vi skulle åka mot Akalla eller Hjulsta och tog därför en titt på kartan. Där såg jag, till min stora förvåning, att Sundbyberg och Rotebro låg ganska långt ifrån varandra... Det var ju bara pendeltågen mot Bålsta som strulade, inte de mot Märsta!

Det var bara till att knöka sig förbi alla människor igen och ta sig upp till pendeln.

Inga kommentarer: