måndag 19 december 2011

Inställd bio

Det blev ingen bio igår, vännens lilla I blev sjuk. Vi valde att inte gå iväg själva på filmen, jag och Sigge, utan drog till parken i snöblasket och därefter till kvarterspizzerian. En film blev det faktiskt också hemma i soffan - Ponyo. Helt underbar japansk film om fiskflickan Ponyo som blir vän med människopojken Sosuke. Se se se!!



Jag hyrde (ja, du läste rätt - hyrde) en film till mig själv också, Bridesmaids. Vet inte om jag väntat lite för länge med att se den och kanske läst lite för mycket om den men jag blev besviken. Trodde det skulle vara en komedi utöver det vanliga men där hade jag fel. Tyckte dessutom att det efteråt fanns en hel del frågetecken.

6 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Jag hade inga större förväntningar på Bridesmaids och tyckte att den bjöd på tillräckligt många skratt för att få godkänt betyg.

Ylva sa...

"Brides maids" verkar vara en film helt i min smak. Blir sjukt sugen ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillade också den men jag har normalt väldigt låga förväntingar på komedier.. sedan såg jag den på bio också och då tenderar jag att tycka att filmer är bättre..

God Jul Camilla :)

Camilla sa...

mikaela: jamen godkänt kan jag skriva under på men den fick ju bättre recensioner än så. God jul allra finaste M!

ylva: en film helt i din smak. eller inte. ;D

miss ud: skulle ha sett den på bio alltså. ;D
God jul till dig med Anna!

Anna sa...

Jag tackar för tipset om barnfilmen! Bridesmaids känner jag mig liksom lite rädd för att se... :)
god fortsättning!

Camilla sa...

Anna: Ja, ni måste bara se den! Ponyo alltså, Bridesmaids kan du fortsätta vara rädd för... ;D

Gott nytt år!