söndag 26 februari 2012

Men vi fick tag på nästan allt vi planerat

Ikea. Lönehelg. Bad idea.
Men jag tyckte det gick bra. Tills vi kom ner på entréplanet, där alla småpryttlar är och där gångarna är trånga och där man är i vägen var man än står eller går. Men det var bara hålla god min, försöka få barnen att hålla sig hyfsat lugna och sen börja plocka allt vi skulle ha från ta-själv-lagret. Och sen stod vi i kö. Ett ganska långt tag. Eller ta bort ganska förresten. Några tusenlappar fattigare har vi nu fått hem allt det nya. Ska börja skruva ihop grejerna i veckan. Måste bara måla en vägg först...
Nu är jag trött.

4 kommentarer:

Ylva sa...

Förstår det! Ett gott dagsverke! Vajjert, syster!

Linda K sa...

heder åt dig!

Mikaela de Ville sa...

Puh...

Camilla sa...

ylva: det tyckte jag med. :)

linda: tack!

mikaela: ett antal sånna fick jag ur mig igår. puh puh puh!!! ;D