lördag 21 januari 2012

1-0 till mig!

Första gången Sigge åkte skridskor var för ca 2-3 år sen. Efter den gången har det varit lite svårt att få med honom på banan igen. Eftersom vi inte är några superskridskoåkare, varken jag eller maken, har vi ju inte direkt pushat Sigge heller. Men den senaste tiden har jag ändå känt att nu måste vi prova igen. Sigge har dessvärre varit svårövertalad eftersom han tycker att han inte kan åka! Det har inte hjälpt att jag berättat att man måste träna för att kunna eller lära sig något. Men idag! Idag gav han med sig, så vi drog till Kungsan och hyrde skridskor både jag och Sigge. Det krävdes mycket pepp och high five men till slut tyckte han t.o.m att det var kul!

Nu ska han vara med på skridskoutflykten i skolan på tisdag. Så lät det inte igår!

Camilla- Sigge 1-0

Ps. Fasen vad svårt det är att åka på hockeyrör...

2 kommentarer:

Anna sa...

herre det GÅR inte att åka utan taggar!!
bra där morsan!

Camilla sa...

anna: nä det gör det nästan inte. så idag innan jag och stella skulle åka gick jag till stadium och inhandlade ett par med taggar. sen åkte jag som en isprinsessa - i min fantasi. :D